Társtalanul

Csak próbálkozom, mert vannak dolgok, amiket nem mondhatok el senkinek, elmondom hát ....

Friss topikok

  • tumtum: Lelkifurdalásom van, Zoltán akkoriban tudhatta meg, hogy beteg, amikor felhívott, amit fent is írt... (2017.11.12. 20:52) Egészség
  • tumtum: Szeptemberben döbbenten vettem észre, hogy fészbuk oldala emlékoldallá alakult. Utánaérdeklődtem, ... (2017.11.12. 20:47) Ismerkedős oldal
  • lucius01: mindenkinek megvan a maga baja (2014.09.05. 13:04) 2014. augusztus
  • tumtum: Most, 2012. szeptemberében azon töröm a fejem, melyik cipőről írhattam? És fogalmam sincs. Szétnéz... (2012.09.02. 18:33) Pihentem
  • tumtum: Jó volt Debrecenben, csak az odautazás és az első vacsora volt szomorú. Aztán megtaláltam a lelki ... (2012.03.19. 18:09) 2012. március

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

Olvasás

2009.01.04. 20:04 tumtum

Akárcsak anyu, én is rengeteget olvastam fiatal koromban. Ő képes volt fogfájást szimulálni, hogy szülei megengedjék, hogy a konyhában, a dikón tölthesse az éjszakát, ott nyugodtan olvashatott. Nekem már könnyebb dolgom volt, 7 éves korom óta külön aludtam, csak arra kellett ügyelnem, ha mozgás volt az előszobában, akkor gyorsan leoltottam a villanyt.

Most már akkor és annyit olvashatnék, amennyit akarok, de úgy látszik az évek múlásával az embernek a kedve is csökken. Karácsonyra hozta el barátosném könyvtári kölcsönkönyvét, hogy lapozzam már át, ha el nem is olvasom, mert szerinte nagyon jó. Néhány napig ide-oda raktam a könyvet, aztán kiváncsiságból belenéztem s most már nehéz letennem. Bár az internet fogvatart, azért néha kiszabadulok a bilincsből és elmerülök Varnus Xaver érdekes, irónikus, s ezért számomra kedves stílusában. "Isten majd megbocsájt: Az a mestersége". Már a címe is tetszik, s bár a zenedarabokat, amiket megemlít, már nem ismerem, a lemezhallgatásról is leszoktam sajnos, de sajátos korfestő stílusa, néha anekdotázó, néha cinikus hangneme, az álszent civil és egyházi emberek megcsipkedése nagyon tetszik. Ma fürdés közben jókat vihogtam a kádban, amikor Arany János egy, nyilván kevés helyen publikált négysorosát olvastam:

Idézek, Xaver nyilván nem veszi rossz néven, egyébként is kicsi a valószínűsége, hogy az én emlékeimet olvasgatná magányos óráiban. :)

"...sokszori sikertelen meghívás után Arany Jánosnak postán küldték ki a Ferenc József Vaskeresztet, s a levelesember akkor érkezett meg véle, mikor az agg költőnek éppen székrekedése volt. Halála után felbontatlanul találták meg íróasztalának fiókjában a borítékot, amelyre kínjában ezt a kis verset körmölte:

Hasfájásban szenvedek, / vaskeresztet küldenek. / Hogyha egyet szarhatnám, /száz keresztért nem adnám!"

Fenti idézet részlet volt az akkori kultuszminiszternek, Fodor Gábornak írt nyílt leveléből, amellyel Kistétényi Melinda orgonaművész munkásságára kívánta felhívni a figyelmet, bár az általam kiragadott rész nem a levél lényege volt, de nagyon tetszett.

improvizáció

Szólj hozzá!

Címkék: olvasás könyv varnus xaver

A bejegyzés trackback címe:

https://tarstalanul.blog.hu/api/trackback/id/tr97857630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása